OtakMovie Awards 2013! (Movie Melayu Terbaik)

Ya! Akhirnya OtakMovie ada kederat jugak nak luangkan masa untuk buat OtakMovie Awards 2013! Macam biasa, awards ni adalah awards suka-suki dari OtakMovie tanpa mengambil kira keluhan atau permintaan sesiapa. Hasil penjurian seratus peratus ikut selera OtakMovie sendiri dan kalau korang nak komen pilihan korang pun boleh jugak.

Untuk entri kali ni OtakMovie akan senaraikan calon-calon untuk kategori-kategori seperti tahun lepas. Cuma OtakMovie dah buang kategori Seram Komedi dan Romantik komedi sebab genre ni macam tak banyak sangat tahun lepas. Dan ada lagi dua kategori yang OtakMovie tambah iaitu Anugerah Aziz Satar dan Anugerah P.Ramlee. Anugerah Aziz Satar ni untuk watak komedi dalam movie dan Anugerah P.Ramlee pula adalah untuk bintang paling serba boleh. Sebenarnya ada banyak lagi kategori OtakMovie nak tambah, tapi disebabkan movie-movie yang ditayangkan tahun lepas hampir sama kesemuanya, rasanya tunggu dulu lah.

So korang boleh layan senarai pencalonannya sekarang! Enjoyyyy!!

MOVIE KOMEDI TERBAIK!

MOVIE GEDEBAK-GEDEBUK TERBAIK!

MOVIE SERAM TERBAIK!

MOVIE ROMANTIS TERBAIK!

MOVIE DRAMA/ MUZIKAL/ BIOPIK/ THRILLER TERBAIK!

HERO MOVIE TERBAIK!

REDZA MINHAT sbg AKIL dlm KIL

QUE HAIDAR sbg AMY MAT PIAH dlm ROCK OO!

AARON AZIZ sbg MALEK dlm KL GANGSTER 2

AFDLIN SHAUKI sbg SAADOM dlm PAPADOM 2

RUSDI RAMLI sbg TUN ABDUL RAZAK dlm TANDA PUTERA


HEROIN MOVIE TERBAIK!

DIANA DANIELLE sbg AISYAH dlm SEMBUNYI : AMUKAN AZAZIL

LIYANA JASMAY sbg MIASARA dlm PAPADOM 2

UMMI NAZEERA sbg MURNI dlm PENANGGAL

FAEZAH ELAI sbg TUN HJH RAHAH dlm TANDA PUTERA

CRISTINA SUZANNE sbg ZARA dlm KIL
PEMBANTU HERO TERBAIK!

JOHAN ASARI sbg BOTAK dlm JUVANA

RASHIDI ISHAK sbg DR. SHAMSUDIN dlm HUSIN, MON DAN JIN PAKAI TONCIT

SHARNAAZ AHMAD sbg LAN TODAK dlm JUVANA

ROSYAM NOR sbg TAILONG dlm KL GANGSTER 2

AZIZAN NIN sbg TUN DR. ISMAIL dlm TANDA PUTERA
PEMBANTU HEROIN TERBAIK!

UMIE AIDA sbg IBU YANI dlm SEMBUNYI : AMUKAN AZAZIL

NURKHIRIAH sbg MUNIRAH dlm PAPADOM 2

LINDA HASHIM sbg TOH PUAN NORASYIKIN dlm TANDA PUTERA

VANIDA IMRAN sbg PROF BALQIS dlm PAPADOM 2

CHELSIA NG sbg YVONNE dlm PAPADOM 2
PENGARAH MOVIE TERBAIK!

AFDLIN SHAUKI utk movie PAPADOM 2

FAISAL ISHAK utk movie JUVANA

MAMAT KHALID utk movie ROCK OO! RIMBA BARA KEMBALI

NIK AMIR MUSTAPHA utk movie KIL

SYAMSUL YUSOF utk movie KL GANGSTER 2
WATAK SARIP DOL TERBAIK!

SHARNAAZ AHMAD sbg ATAN dlm SEMBUNYI : AMUKAN AZAZIL

RASHIDI ISHAK sbg DR. SHAMSUDIN dlm HUSIN, MON DAN JIN PAKAI TONCIT

HANS ISAAC sbg JIMI dlm LANGGAR

SHARNAAZ AHMAD sbg LAN TODAK dlm JUVANA

ROSYAM NOR sbg TAILONG dlm KL GANGSTER 2
ANUGERAH AZIZ SATAR!

AFDLIN SHAUKI sbg SAADOM dlm PAPADOM 2

ZIZAN RAZAK sbg FADIL dlm KL GANGSTER 2

KHIR RAHMAN sbg JIJOE dlm ROCK OO! RIMBA BARA KEMBALI

YUS JAMBU sbg MAT JAMBU dlm GANGSTER CELOP

SYED ASRI sbg USOP WILCHA dlm HUSIN, MON DAN JIN PAKAI TONCIT


Untuk movie terbaik pula memang takde senarai calon disini, sebab korang boleh tengok sendiri calon-calon mengikut kategori. OtakMovie akan umumkan terus movie melayu terbaik dalam senarai pemenang. Senarai pemenang akan diumumkan tak lama lagi!

1 Comment

Leave a Reply